چرا بايد صبحانه بخوريم؟ حتما شما هم شنيده‎ايد که مي‎گويند صبحانه‎ات را خودت بخور! اما واقعا چرا اولين وعده غذايي اينقدر اهميت دارد؟ صبحانه

صبحانه اولين وعده غذايي مهم روزانه است و چشم‌پوشي از آن در طولاني‌مدت آسيب‌هاي جدي به سلامت بدن وارد مي کند. در حقيقت شتاب زندگي مدرن باعث شده است که هميشه وقت کم بياوريم. در اين بين خيلي‌ها براي جبران کمبود وقت قيد صبحانه را مي‌زنند و احتمالا با نوشيدن يک چاي از خانه بيرون مي‌روند، بدون اينکه عواقب خطرناک اين کار را در نظر بگيرند. با مجله پيام دلتا همراه باشيد تا راز اين وعده غذايي مهم را بدانيد.

صبحانه

عوارض و ضررهاي نخوردن صبحانه 

فعاليت مغز

به طور کلي، نتايج تمام پژوهش‌هاي انجام‎شده در خصوص صبحانه نشان مي‌دهد که مصرف منظم صبحانه باعث افزايش قدرت حل مسائل، بهبود يادگيري، افزايش خلاقيت کاري و حافظه بهتر مي‌شود.

رژيم لاغري و چاقي

براي کنترل بهتر وزن‎تان حتما صبحانه ميل کنيد. نتايج پژوهشي که در سال 2003 و در مجله‏‎ي Epidemiology  به چاپ رسيده است، نشان مي‌دهد افرادي که براي رژيم لاغري خود قيد صبحانه را مي‌زنند، بيشتر در معرض چاقي مفرط قرار مي‌گيرند. درواقع مصرف مواد غذايي مناسب براي صبحانه مانع از تجمع انسولين در بدن مي‌شود.

کاهش سيستم ايمني

نخوردن صبحانه مي‎تواند سيستم ايمني بدن را کاهش دهد، به طوري که ما در معرض  بيماري‎هاي باکتريايي و ويروسي از قبيل آنفولانزا و سرفه قرار خواهيم گرفت.

مشکلات معده

گاستريت يا ورم معده اغلب براي افرادي روي مي‎دهد که صبحانه نمي‎خورند يا اينکه صبحانه را در يکي از وعده هاي غذايي خود  قرار نمي‎دهند. گاستريت ناشي از گازي است که به طور مداوم توسط معده توليد مي‎شود.

کاهش جذب مواد مغذي

صبحانه اولين وعده‎ي غذايي براي تامين مواد مغذي بدن است. افرادي که به آن اهميت نمي‌دهند؛ کلسيم، فيبر، زينک (روي)، آهن و ويتامين‎هاي A، C و B2  دريافت نمي‌کنند و درنتيجه با داشتن بدني ضعيف بيمار خواهند شد.

 افزايش گرسنگي

يکي از دلايل ضعف کردن و احساس گرسنگي مداوم، نخوردن صبحانه است. افرادي که روز خود را با مصرف صبحانه آغاز مي‌کنند، وزن متناسب‌تري دارند و کمتر گرسنه مي‌شوند اما زماني که شما روز خود را بدون صبحانه آغاز مي‌کنيد، معده‎تان نشانه هايي به مغز مي‎فرستد و اعلام خالي بودن مي‌کند؛ در نتيجه از همان ابتداي روز حس گرسنگي در بدن‌تان شکل گرفته و باقي مي‌ماند.

خستگي بدن

صرف نظر کردن از خوردن صبحانه باعث مي‌شود سطح انرژي بدن پايين آمده و ميزان فعاليت‌هاي جسمي نيز کاهش يابد. بايد بدانيد که مغز و بدن براي داشتن عملکردي مناسب به گلوکز نياز دارند؛ در نتيجه بعد از گرسنگي شبانه، فقط صبحانه مي‌تواند تغذيه و انرژي لازم براي آغاز فعاليت‌هاي روزانه را به بدن بدهد.

بنابراين سعي کنيد در اولين وعده غذايي روزانه خود از شير، تخم‎مرغ، آبميوه و اسموتي‎هاي طبيعي در کنار ميوه و سبزيجات تازه استفاده کنيد.

صبحانه

خوردن خوراکي‎هاي ممنوع در صبحانه

سوسيس و کالباس

 گوشت‎هاي فرآوري‎شده و چاشني‌هاي مورد استفاده آنها با بيماري‌هاي قلبي و سرطان روده بزرگ مرتبط هستند؛ پس نبايد آنها را زياد مصرف کنيد، مخصوصا در وعده صبحانه.

کورن فلکس

 اگرچه خيلي‎ها طرفدار کورن فلکس‎ها هستند اما بايد بدانيد که رنگ‎ها و مواد شيميايي استفاده‎شده در کورن فلکس‎ها مضرند و مي‎تواند باعث بيش‎فعالي کودکان يا چاقي آنها شود.

شيريني و کيک

 مواد غذايي مثل شيريني دانمارکي، رول دارچين و نان‎هاي شيرين و برشته‎شده، کالري و چربي بالايي دارند که باعث مي‎شوند شما به دليل حجم کم شيريني‎ها سير نشويد اما در عوض کالري زيادي دريافت کنيد.

صبحانه

مواد غذايي مفيد در صبحانه

مي‎توانيد اولين و مهم‏ترين وعده غذايي خود را با خوراکي‎هاي غني از ويتامين شروع کنيد که به شما احساس سيري واقعي بدهند و سلامتي و انرژي بدن‎تان را تضمين کنند.

  • يک کاسه عدسي کم‎چرب
  • يک‌ تا 2 عدد تخم‌ مرغ‌ عسلي‌
  • يک‌ ليوان‌ شير کم‌‎چرب‌ همراه‌ خرما
  • نان سبوس‎دار با يک قاشق کره بادام‎زميني
  • املت‌ بسيار کم‌‏چرب‌ همراه‌ با نان‌ سبوس‌‎دار‏
  • پنير کم‌‎چرب و‌ کم‌‎نمک‌ همراه‌ نان‌ سبوس‌‎دار
  • يک‌ ليوان‌ آب‌ پرتقال‌ همراه‌ يک‌ عدد تخم‌مرغ‌ عسلي

همچنين بخوانيد:

طلا بخوريم!

12 خاصيت شگفت‎ انگيز آب برنج

شير طلا ؛ خوراکي عجيب بياباني!(+ويدئو)

شب ادراري کودکان

سردرد تابستاني را بشناسيد!


deltagoonagoon صبحانه ,غذايي ,وعده ,مواد ,کنيد ,باعث ,وعده غذايي ,مواد مغذي ,صبحانه آغاز ,کورن فلکس‎ها ,نخوردن صبحانه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

موزیک شاد ایرانی آپشن خودرو | دنیای آپشن مهر کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. مبلمان چستر وبسایت شخصی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان تیدا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. وبسایت تخصصی مهندسی عمران | آقای عمران گل سنگ نیلوفر صلاحی